Κλοπές Φαρμακείων-ΠΡΟΣΟΧΗ

Το τελευταίο διάστημα γίνονται συχνές αναφορές απο πολλά μέρη της Ελλάδας , για αλλοδαπή γυναίκα ,με τουρμπάνι και μεγάλα γυαλιά ηλίου η οποία δεν μιλάει καλά Ελληνικά κι ενώ ζητάει να εισέλθει σε χώρο που δεν την βλέπουν ,με σκοπό να δείξει το σημείο που πονάει ,κλέβει χρήματα,τσάντες,κινητά.

Δυστυχώς έδρασε και στο νομό μας ,οπότε  μεγάλη ΠΡΟΣΟΧΗ.

(Δείτε την φωτογραφία της ύποπτης γυναίκας ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ).

Θέμα: «Διαφημίσεις φαρμακείου»

Αθήνα, 17 Σεπτεμβρίου 2018
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΝΠΔΔ

Αριθμ. Πρωτ. 4707

Προς: Φαρμακευτικός Σύλλογος Εύβοιας

Θέμα: «Διαφημίσεις φαρμακείου»

Επί των θεμάτων που τίθενται στο υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 113/01.8.2018 έγγραφό σας (αρ. πρωτοκόλλου Π.Φ.Σ. 4484/31.8.2018) αναφορικά με την διαφήμιση των δραστηριοτήτων του φαρμακείου δια καταχωρήσεων σε ΜΜΕ επαγόμεθα τα κάτωθι:
Σύμφωνα με το άρθρο 25 παρ. 1 του Κώδικα της Ελληνικής Φαρμακευτικής Δεοντολογίας ορίζεται ότι:
«Α. Απαγορεύεται ρητώς, η δια των μέσων μαζικής και επικοινωνίας ή με άλλο μέσο διαφήμιση των φαρμάκων ή φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων, η προβολή για την προσέλκυση πελατείας διαφημιστικών μηνυμάτων που αντιτίθενται στους νόμους και στις διατάξεις του παρόντος Κώδικα Φαρμακευτικής Δεοντολογίας.
Β. Η προβολή και διαφήμιση δραστηριοτήτων που αναπτύσσει το φαρμακείο, με την δημιουργία ειδικών τμημάτων και Καλλυντικών και κυρίως διαιτητικών, ορθοπεδικών ειδών, προϊόντων υγιεινής και υγιεινής διατροφής που χαρακτηρίζονται γενικά παραφαρμακευτικές δραστηριότητες και συνιστούν τομείς ιδιαίτερης εξειδίκευσης του φαρμακοποιού δεν συνιστά αντιδεοντολογική συμπεριφορά, εφ’ όσον δεν αναφέρεται και στις καθαρώς φαρμακευτικές υπηρεσίες που παρέχει το φαρμακείο.
Επίσης η παροχή υγειονομικών υπηρεσιών προς το κοινό από τον ίδιο τον φαρμακοποιό, εφ’ όσον αυτός έχει εξειδίκευση σε κάποιον τομέα της Υγείας και η διαφήμιση της παροχής αυτών των υπηρεσιών δεν συνιστά αντιδεοντολογική συμπεριφορά.»
Κατόπιν των ανωτέρω καθίσταται απολύτως σαφές ότι απαγορεύεται ρητώς η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων για την προσέλκυση πελατείας, τα οποία αντιτίθενται στους νόμους και στις διατάξεις του Κώδικα.
Η διαφήμιση των καθαρώς φαρμακευτικών υπηρεσιών που παρέχει το φαρμακείο δύναται να προκαλέσει αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των φαρμακοποιών με κίνδυνο της δημόσιας υγείας, για το λόγο δε αυτό απαγορεύεται η διαφήμιση στους φαρμακοποιούς επί σκοπώ προσέλκυσης πελατείας.
Ομοίως, απαγορεύεται η σωρηδόν διαφήμιση των παραφαρμακευτικών υπηρεσιών του φαρμακείου χωρίς όμως αποδεδειγμένη εξειδίκευση του φαρμακοποιού στις υπηρεσίες αυτές, καθώς επί της ουσίας αποτελεί άνευ άλλου διαφήμιση του φαρμακείου εν γένει.
Επίσης στο άρθρο 22 ορίζεται ότι οι φαρμακοποιοί οφείλουν να αποφεύγουν την προσέλκυση πελατείας με ενέργειες και μέσα αντίθετα στην αξιοπρέπεια του ανθρώπου και του φαρμακοποιού επιστήμονος και λειτουργού της δημόσιας υγείας (χορήγηση δώρων ή άλλων ανταλλαγμάτων).
Τέλος, με το άρθρο 34 του ως άνω Κώδικα ορίζεται ότι «Κάθε παράβαση των κανόνων του παρόντος Κώδικος Ελληνικής Φαρμακευτικής Δεοντολογίας συνεπάγεται την πειθαρχική δίωξη του παραβάτου φαρμακοποιού και την επιβολή των νομίμων κυρώσεων από τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα, ανεξαρτήτως άλλων τυχόν κυρώσεων, διοικητικών, ποινικών και αστικών που προβλέπονται από τους κειμένους νόμους.»
Τα φαρμακεία, βασικός πυλώνας προστασίας της Δημόσιας Υγείας, έχουν διττή ιδιότητα την επιστημονική και την εμπορική. Για το λόγο αυτό οι συναλλαγές τους με το κοινό επί σκοπώ εξυπηρέτησής του, καθώς και οι μεταξύ των φαρμακείων σχέσεις, υπόκεινται σε σοβαρούς περιορισμούς, με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός μεταξύ των φαρμακείων να είναι κατά νόμον ειδικώς περιορισμένος και ορισμένος.
Έτσι, σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν 229/2014 απόφαση της Ολομελείας του ΣτΕ έγινε δεκτό ότι «τα φαρμακεία δεν αποτελούν αμιγώς εμπορικές επιχειρήσεις, αλλά ιδιότυπα καταστήματα, στα οποία συνδυάζεται η υπεύθυνη επιστημονική δραστηριότητα και η κοινωνική αποστολή με την εμπορική εκμετάλλευση... Συνεπώς, η εξασφάλιση της βιωσιμότητος των φαρμακείων, και μάλιστα υπό συνθήκες λειτουργίας τους εκτός όρων ελεύθερου ανταγωνισμού… Συνεπώς, εκτός των προαναφερθέντων λόγων, και ο σκοπός της αποτροπής του κινδύνου σοβαράς διαταράξεως της οικονομικής ισορροπίας του συστήματος κοινωνικής ασφαλίσεως, συνιστά επιτακτικό λόγο δημοσίου συμφέροντος που δικαιολογεί την επιβολή περιορισμών τόσο στην άσκηση όσο και στην πρόσβαση στο επάγγελμα του φαρμακοποιού».
Κατόπιν των ανωτέρω συνάγεται ότι απαγορεύεται ρητώς η με οιονδήποτε τρόπο διαφήμιση του φαρμακείου, ιδίως δε δια καταχωρήσεων σε ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά, ιστοσελίδες και στο διαδίκτυο εν γένει, στις οποίες προβάλλεται και διαφημίζεται αποκλειστικά και μόνο το φαρμακείο.
Η απαγόρευση αυτή ισχύει ακόμη και όταν οι καταχωρήσεις αυτές δεν περιβάλλονται με το συνήθη τύπο των διαφημιστικών καταχωρήσεων, αλλά πρόκειται περί δελτίων τύπου, ανακοινώσεων και επιστολών του φαρμακείου προς το κοινό που δημοσιεύονται στα ΜΜΕ και με τις οποίες επικοινωνούνται μεν οι δράσεις του φαρμακείου, αλλά επί της ουσίας διαφημίζεται εν τέλει το φαρμακείο.
Τέλος, ευνόητο είναι ότι οι δράσεις που αναλαμβάνει το φαρμακείο θα πρέπει να είναι σύννομες με την κείμενη φαρμακευτική νομοθεσία.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση

Ηλίας Ανδρ. Δημητρέλλος
Νομικός Σύμβουλος
Π.Φ.Σ.

ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ / ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΔΑΠΥ, ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΩΝ


⦁ Καταχωρούμε τον αριθμό γνωμάτευσης (barcode στο επάνω μέρος της γνωμάτευσης)
⦁ Τσεκάρουμε το προϊόν στα κουτάκι
⦁ Κάνουμε ανάκτηση (κάνουμε κλίκ πάνω στην επιλογή «ανάκτηση»)
⦁ Πατάμε το μολυβάκι που εμφανίζεται τέρμα δεξιά στην σειρά του προϊόντος , ώστε να ανοίξουν τα κουτάκια για να καταχωρήσουμε το προϊόν με το όνομα της εταιρείας. Η αναζήτηση γίνεται όπως πρίν. Ή σκανάρουμε το barcode, ή το αναζητάμε μέσα με την εμπορική ονομασία.
⦁ Ξαναπατάμε το μολυβάκι για να καταχωρήσουμε το σωστό ΦΠΑ
⦁ Τσεκάρουμε αν η ποσότητα είναι σωστή, και όλα τα άλλα στοιχεία. Για κάθε καταχώρηση ή αλλαγή, πατάμε το μολυβάκι
⦁ Όταν τελειώσουμε το κάθε προϊόν, στο τέλος της σειράς υπάρχουν δύο σύμβολα. Ένα ΤΣΕΚ και ένα Χ. Πατάμε το ΤΣΕΚ (√).
⦁ Αν έχουμε άλλο προϊόν, ξεκινάμε πάλι από το βήμα 2 έως 7.
⦁ Όταν περάσουμε όλα τα προϊόντα και τελειώσουμε με την γνωμάτευση, τότε πάμε εντελώς πάνω αριστερά, όπου έχει ένα εικονίδιο δισκέτας και το πατάμε, για να αποθηκεύσουμε την γνωμάτευση. Εμφανίζεται μήνυμα με την επιλογή αποθήκευση και «ΕΚΤΥΠΩΣΗ». Επιλέγετε εκτύπωση.
ΠΡΟΣΟΧΗ :
⦁ Ελέγχετε πάντα, αν κατά την εκτύπωση, καταχωρήθηκαν πράγματι τα προϊόντα που είχατε επιλέξει
⦁ Μη ξεχνάτε να καταχωρείτε την σωστή ποσότητα και ΦΠΑ
⦁ Όταν ξεκινάτε την ανάκτηση προϊόντων, να ΤΣΕΚΆΡΕΤΕ και να κάνετε ΑΝΑΚΤΗΣΗ σε κάθε ένα προϊόν ξεχωριστά. Μόνο τότε θα εμφανίζεται σωστά το προειδοποιητικό μήνυμα για το πότε έχει ξαναπάρει προϊόντα ο ασφαλισμένος. Αν τα τσεκάρετε όλα μαζί, τότε εμφανίζετε προειδοποιητικό μήνυμα μόνο για το πρώτο προϊόν από όσα τσεκάρετε, και όχι για όλα
⦁ Η «ΜΕΤΑΒΟΛΗ» δεν υπάρχει πλέον. Υπάρχει στη θέση της η «ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ».

«ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΚΕΥΑΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΟΥΣΙΑ ΒΑΛΣΑΡΤΑΝΗ»

ΣΥ.Φ.ΕΥΒΟΙΑΣ
9/7/2018

Αγαπητοί συνάδελφοι
Σε συνέχεια της ενημέρωσής μας την Παρασκευή 6/7/2018, ήθελα να σας ενημερώσω ότι ανακαλούνται όλες οι μορφές των παρακάτω προϊόντων

• AVALSAN
• DIOSARTAN
• ZAKODIAN
• ZENCIL
• VALSARTAN SDZ
• VALSABEN

Οι εταιρείες που τα διακινούν ανακαλούν πίσω όλες τις παρτίδες

• VALPEROL 40mg
• VALPEROL 80mg

• VALPEROL 160mg
Παρτίδες Ε1D013, E0K070
Παρτίδες Ε1L127, E1D135, E0G115, E0M118
Παρτίδες E1J122, E1B110, E1D136, E1B111, E1B112

Με εκτίμηση,

Μελίνα Θεοφιλογιαννάκου
Υπ. Φαρμακοποιός ΣΥΦΕ

Αγίου Πνεύματος

Κλειστά θα παραμείνουν τα φαρμακεία του νομού Ευβοίας ,τη Δευτέρα 28 Ιουνίου 2018 (Αγίου Πνεύματος).Ανοιχτά μόνο τα εφημερεύοντα.

Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ ,σας εύχονται

Καλή  Φώτιση.

efimeries

koinoniko-farmakeio